måndag 11 februari 2013

Paus i rutinerna

Fullkomlig balsam att komma iväg från pragträsket, kallar det så i brist på annan lämpligare terminologi. Bort från politiken tillbaka till en veckas l u g n utan krav till Stockholm. Tid att ta in stämningen, fundera över gott och ont, bra och bättre, sämre och naivt. Var är hemma, orkar jag ens fundera över det i min ålder, är det värt tiden och framför allt den mentala energin? Alla har vi ouppklarade sår som kanske inte går att läka helt förutom med den kreativa kraften.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du är i Stockholm! Det kanske får vara hemma den här veckan, trots allt. Skulle vara roligt att ta en fika med dig :)

    SvaraRadera
  2. Tar gärna en fika - men nu i Prag! Jag är på linkedin där all min kontaktinfo finns, annars skicka en mail till lucie.stocholm@gmail.com och så träffas vi nästa gång jag är i Sthlm, väldigt gärna!

    SvaraRadera