torsdag 14 februari 2013

Honung, lime och ingefära


Tre element som precis beskriver livet som jag erfar det nu. Minst finns det av honungen, men blir det för mycket går det knappt att svälja. Av limen räcker några droppar. Ingefäran går till mycket, nästan allt men behövs snarare mindre än lagom. Lite av allt det goda, och det som ryms däremellan är stoffet som livet är gjort av. I morse vilje jag klä av mig skinnet, kliva ur min kropp för att betrakta mig själv för att låta mig göra något annat än det jag brukar, än det jag måste. Det blev några välformulerade meningar i huvudet, några på pappret, några meningsfulla mail, fantasin som fick utlopp för att sedan lämna över till tjänstekvinnan som gör det hon skall. Medan livet utanför flyter förbi. 

2 kommentarer:

  1. Visst kan vissa dagar/morgnar blir så som du beskriver. Hoppas det blev några meningsfulla meningar på papper. (Nu menar jag privat för dig!) Orden befriar, det skrivna ordet kanske ännu mer.

    SvaraRadera
  2. Eva, du har helt rätt. För mig har bloggen blivit en kanal inåt och utåt, att skriva är visserligen ännu inte ett behov, dock nästintill; läsningen är det. Jag tvingar mig själv att skriva dagligen trots att språket är en sorts barriär som jag försöker bortse ifrån.

    SvaraRadera