söndag 26 februari 2012

Sökes: en helt vanlig människa

Den här helgen fick jag nog av alla självhjälp böcker som landat på mitt bord av en eller annan orsak. Plötsligt såg jag svart och min ilska över alla dem som byggt upp sin affärs ide kring att hjälpa vilsna människor.  Alla böcker erbjuder mer eller mindre detsamma i olika skepnad, en mask eller ram som man kan klämma in nästan alla människor i. Och allt prat om originalitet och hur man måste vara sig själv, förbli sig själv. Autenticitet framför allt... Nej, då föredrar jag att krypa in i mitt fårskinn och bli lejon lite längre fram på våren. Då har jag kanske hunnit ikapp mig själv. Men nu är känslan av att jag kletar på mig någon form av "brand"smör och känner mig ännu mer tafatt än när jag öppnade boken som skulle hjälpa mig att finna mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar