måndag 27 februari 2012

Onda drömmar

Vaknade kallsvettig på morgonkvisten. Drömde att femåringen simmade i en stor bassäng, då plötsligt den lugna idyllen ersattes av ett hav av långa, taggiga, ondskefulla sjöodjur. Ödleliknande varelser utan ben, i konstiga färger som saknar motstycke på på land. De bet honom i benen, på armarna, varhelst de kom åt. Jag var hjälplös och ropade: "Simma, simma! Ta tag i min hand, så drar jag upp dig!" Men sonen simmade utan att röra på sig, såg på mig med skärrade ögon. Den äldre sonen ropade likväl. Sebastian närmade och avlägsnade sig, befann sig på samma plats i bassängen, utelämnad, vi såg på oförmögna till handling. Jag skulle just hoppa i men vaknande precis i det ögonblicket. Drömmen följde med mig till jobbet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar