torsdag 23 februari 2012

Små tankar om stora saker

Önskar att det fanns ett trollspö som man kunde ta fram då och då, slå någon lätt i huvudet med och få ett omedelbart resultat. Som en äkta trollfe. Nu sätter jag mig i den rollen och önskar att något skulle gå lite snabbare, och att vi inte skulle behöva göra om samma fel hela tiden. Det gäller att vara envis och ha en klar bild framför sig. För det finns så mycket bra som händer här, men det smakar bittert efter att man sett nyheterna på kvällen. Jag måste intala mig att det kan bara bli bättre. Och envist jobba vidare på mitt projekt. Tretimmars sändningen på tevestationen CT24 mellan klockan 20-23 var en höjdare igår. Fick mig att känna att det går framåt, trots allt. Kanske finanskrisen gör sitt, gör folk medvetna om det de har, snarare än det de saknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar