söndag 10 juli 2011

Samlare eller hamster

Efter fem år har man samlat på sig ett och annat - men inte jag, min man! Jag har sedan långt tillbaka - studentåren då jag reste Frankrike och USA - svurit att inte bli slav under mina ägodelar. Eftersom jag flyttar så ofta grips jag av panik och ångest då ordet flyttlåda kommer på tal. Detta hindrar dock inte min man, som är fotograf, att gå igång på kameror, fotoböcker, och allt annat han fascineras av på sina resor som masker, dolkar, tyger, marionetter, etc etc som inte går att inte köpa någon annanstans, naturligtvis. Eftersom film är en annan stor passion har vi ett mindre filmotek hemma samt skulle kunna öppna en affär med CD skivor. Nu elimineras det. Förra sommaren rensade jag hus och lägenhet på annan adress - jag börjar bli höjdare på det här området. Men det är inte längre en favoritsysselsättning. Jag är varken samlare eller hamster, det är helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar