torsdag 28 juli 2011

Oväntad paus

Vår gamla router eller vårt gamla modem spårade ur och vi blev utan internet i över en vecka. Egentligen ingenting att vara stressad över, när man ändå har ett minimalt arbetsliv för tillfället. De personer jag ville se har jag nu lyckats träffa, fastän det är juli månad. Ska bli intressant att se vad det blir av allt det här. Förra veckan tillbringade vi - hela familjen vill säga - i vårt hus i Bechyne. Jag ville skicka fotografier och klistra dem på bloggen, men min Iphone är för tillfället ur funktion och går inte att använda här. Vill inte förklara just nu eftersom det känns jobbigt att vara utan den, har blivit som en god vän. Absurt egentligen. Att bli fäst vid en pryl. Men jag har vant mig vid min samsung. Dock saknar den känslan av gedigenhet. Veckan i Bechyne handlade om att få igång huset, se över det som går att se över. Trädgården har vi inte gett oss i kast med, det är en skrämmande uppgift som jag inte vill tänka på just nu. Vart jag än vänder blicken ser jag en massa uppgifter som jag borde ge mig i kast med, och det är överväldingande d a g l i g e n. Lägg därtill min fyraårige son som skriker "mamma, mamma" - alltid två gånger, innan han får ett svar ifrån mig. Jag borde räkna hur många gånger han skriker dessa två ord varje dag. Idag var vi på Prags ZOO. Jag skriver mer om detta imorgon. Pingvinerna var charmiga och det var alldeles smockfullt med folk och hett hett hett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar