torsdag 7 juli 2011

Hett och flyttlådor

Idag är en riktig sommardag, då termometern stiger till oanade temperaturer även för Sverige. I Tjeckien är 30 plus normala sommarsiffror. Ingenting jag tycker om egentligen, å andra sidan bättre än trettio minus. Man är aldrig nöjd. Dagens huvudaktivitet har varit att packa, något jag stod ut med i någon timme, men har snarare stirrat på högar av leksaker och undrat varför jag inte klämde ner den där enorma bilen och flerfaldiga nallefamiljen i flyttbilen. De sista bitarna som skall samlas ihop är mest påfrestande. Favoriter blandas med skräp och hamnar till sist allesammans i resväskan. Jag försöker att inte förfasa mig redan nu över uppackningen i Prag på lördag morgon. Det blir cirka femtio flyttlådor att gräva sig igenom. Istället försöker jag med all kraft jag har kvar att njuta av de sista timmarna i Stockholm. Att leva i nuet är en livsläxa svår att lära svår att ta in. Undrar vilken låda som kommer bli den första jag packar upp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar