tisdag 1 november 2011

Frågor på en busstation

Detta är mina gamla hemmakvarter, övergången till Fältöversten. Samtidigt som jag stod där och väntade på buss nummer 72 som skulle ta mig till Karlberg Station, funderade jag på alla afrikanska masker jag hade i väskan. Vad är egentligen meningen med att ta med sig fantastiska masker från Nairobi till Banergatan och sedan frakta dem vidare till Prag? Vi flyttar ständigt saker fram och tillbaka, förlorar några på vägen, köper nya, slänger (nya) gamla och så går det runt runt. Ja, jag vet att det inte är någonting djupt jag reflekterar över, men kanske vore det bättre att utnyttja tiden på ett annat sätt. Jag skulle kunna stå på samma busstation, med andra frågor i huvudet, kanske mer väsentliga. Som att lära sig snida i trä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar