lördag 5 november 2011

Kanske dags att byta bank - Nordea?

Jag tyckte mycket om min först bankkvinna - hon tog väl hand om mig, mina konton och lån. Det var personligt, vänligt och vi kunde prata öppet. Hon representerade dock alltid banken - det fick jag alltid tänka på - men gav mig ofta råd värda en hel del i besparade pengar. Min andra bankman är likväl trevlig, öppen och hjälpsam. Samtidigt är det så, att ju mer påläst man är desto större chanser har man att lyckas med sina åtaganden. Frågar man endast om goda råd vinner banken alltid i det långa loppet. Det gör banken i vilket fall som helst, vårt kapital har de i sina händer. De senaste stormvindarna kring den stora banken gör att jag inte längre känner mig lika lojal till "min" bank. Om ledningen har en sådan attityd, så kommer jag också att visa min som kund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar