söndag 1 september 2013

Nu bär det av till Bejrut

Imorgon hämtar de lådorna som skall följa med oss till det nya hemmet i Bejrut och sedan flyger jag och Sebastian till skeendets centrum. Nn ny etapp i livet börjar - med Guds hjälp skall det nog gå bra, men en mer förväntansfull och nervös liten människa får man leta efter ikväll.

De sista två månaderna har varit hektiska och den ena dagen har inte varit den andra lik. Det blev ingen riktig semester men snarare en mental och fysisk kamps har markerat dessa varma månader. Fastän det är mitt val och min strävan som har tagit mig ända hit så har tiden av förberedelser varit en enorm press. Min man och äldre son stannar i Prag och det är en del av historien som börjar här och nu.

Var och en bär av till sin nya plats i livet, men ändå kommer de vara bundna till varandra.

2 kommentarer:

  1. Önskar dig verkligen lycka till, Lucie!!

    SvaraRadera
  2. Sag ej att du skrivit! Tack, hinner ej skriva sa mycket som jag skulle onska, men det kommer nog snart mer fri tid, eller kanske fritid! Tack Eva!

    SvaraRadera