måndag 24 juni 2013

Paus - eller är något på gång?

Sedan slutet av maj är jag i full gång med att förbereda mig för en utlandspostering. Jag måste erkänna att jag därför funnit lite tid att koncentrera mig på annat än att sitta ner i lugn och ro och skriva. Lägg därtill skolavslutning, dagisavslutning, packning av två barn till scoutläger, gammalt jobb och förberedelse för nytt jobb. Just nu en treveckors kurs följ av ytterligare kurser och lite tid att andas och fundera på vad det är jag håller på med. Det är diplomatvärlden, den andra sidan, den som inte syns. Ingen glamour, ingen glans, men mycket slit och familjen som funderar vad mamma är i färd med. De tar det med ro, än så länge. Kanske för att de är grabbar allihopa?

Beslutet att åka kom över natten. Sedan gick det fort. Så snabbt att det fanns så lite tid att fundera att det bara var att hänga på och kasta sig in i skeendet. Jag har inget att förlora, tänker jag. Bara att lära mig något nytt, få nya kunskaper och erfarenheter.

Min nuvarande arbetsplats i Prag, Toskanpalatset.

2 kommentarer:

  1. Jamen, det låter ju jätteroligt, Lucie! Jag är förstås nyfiken på vart du skall. Det kanske kommer så småningom.

    SvaraRadera
  2. Snart skriver jag vart, när allt är klart och definitivt! Just nu är det mycket stress med att klara av alla kurser och samtidigt fixa skolavslutningar som äger rum nu. Pust!

    SvaraRadera